Музей ТРЦ "Nikolsky"

Самолетостроение
17/05/2021

Харьков неразрывно связан с самолетостроением, ведь именно в этом городе расположено Харьковское государственное авиационное производственное предприятие. А с него и начиналась история украинской авиации.

В період Холодної війни СРСР прагнув  показати всьому світу свою непереможну технічну першість. За 73 роки збудували понад 22 тис. літаків, лайнерів та інших машин. Серед них і відомий кукурузник Ан-2 –  найперший літак,  бо розроблений у конструкторському бюро Антонова одразу після його створення. “Всюдиліт” – саме так його прозвали в перші роки будівництва. Військово-транспортний літак Ан-12, який використовувався для перевезення різних вантажів і десантних військ також було створено в “Бюро Антонова”.

Та все ж найпопулярнішим був пасажирський Ан-24, адже з 1962 по 1979 рік було виготовлено 1367 одиниць техніки. Ще одна особливість даного лайнера полягає в можливості його використання на непідготовлених злітно-посадкових смугах. Цікавий, але мало кому відомий факт, що назву Ан-124 “Руслан”, хотіли пов’язати з грецькою міфологією. Але, як нині відомо, слов’янські корні перемогли. Ну и не стоит забывать об известном «гиганта» Ан-225 «Мрия». Который и сейчас остается крупнейшим самолетом во всем мире. На нем планировалось транспортировки космического корабля "Буран". Однако из-за распада СССР этого, к сожалению, так и не случилось. Зато в 2009 году он появился на страницах Книги рекордов Гиннеса.